PDA

View Full Version : ooh! ooh! I just learned a new editing trick!



Viking Princess
01-27-2008, 12:39 AM
So le fantome learned it from another video editor and i FINALLY broke down and asked her to tell me how to do it. I can now zoom the video without using the transitional zoom from one clip to the next, but the actual clip itself i can make it look like the camera is pulling back or going left or right and OMFG I did the first 5 seconds with it moving constand moving in different directions clip to clip for my video and it looks SO flippin cool. It matches the fast, almost chaotic beat to the song. I am SO excited now. I need to get some sleep soon and work on this vid tomorrow because OMG the zooms look so cool!!!

javafroggi
01-27-2008, 12:42 AM
w00t! Can't wait for your finished product!

Lana
01-27-2008, 12:48 AM
w00t! Can't wait for your finished product!

Me too!!

MeShelle
01-27-2008, 12:49 AM
Cant wait to see it...once its done you MUST tell me

Viking Princess
01-27-2008, 12:54 AM
I am aiming for Valentine's Day... I'll make it easy on you though and post the link to the thread with it once I post it in my siggy in case it gets buried over in the fever threads lol :D

MeShelle
01-27-2008, 12:55 AM
I am aiming for Valentine's Day... I'll make it easy on you though and post the link to the thread with it once I post it in my siggy in case it gets buried over in the fever threads lol :D
Oh goody...lol..now come feb i shall be looking over to your siggy every time you post hoping for a link

Viking Princess
01-27-2008, 12:56 AM
LMAO!!!!

ZAZOO
01-27-2008, 01:14 AM
So le fantome learned it from another video editor and i FINALLY broke down and asked her to tell me how to do it. I can now zoom the video without using the transitional zoom from one clip to the next, but the actual clip itself i can make it look like the camera is pulling back or going left or right and OMFG I did the first 5 seconds with it moving constand moving in different directions clip to clip for my video and it looks SO flippin
cool. It matches the fast, almost chaotic beat to the song. I am SO excited now. I need to get some sleep soon and work on this vid tomorrow because OMG the zooms look so cool!!!

Do I need a special feature or addition or program for this VP or can I find it on my computer or laptop?

Viking Princess
01-27-2008, 01:15 AM
for the zooming or the editing itself, Zazoo?

melissa
01-27-2008, 01:23 AM
Victoria - what the he!! are you still doing on here! Don't you know how late it is???

Viking Princess
01-27-2008, 01:25 AM
Melissa! I thought you weren't ging to be back till tomorrow...wait *checks clock* it IS tomorrow here in savannah. I am almost done....just a few more posts! i can't leave it hanging over night! i can't do it! :happy0194:

melissa
01-27-2008, 01:26 AM
The movie is over (thank you God!) and I am headed for bed - but I thought I would check on your progress. I didn't think for a minute that you would still be here!

Viking Princess
01-27-2008, 01:27 AM
well...i was going to go to bed...then i learned the zooms and i had to tell someone since i can't call anyone at 1 am and tell them lol. And then I got carried away ;)

Lana
01-27-2008, 01:29 AM
Victoria - what the he!! are you still doing on here! Don't you know how late it is???

This is early for Victoria. I've been on here before at 11:30 my time, which is 2:30 her time and we chat.:65:

MeShelle
01-27-2008, 01:29 AM
and im here keeping her away from editing trying to get her to 5,000

Viking Princess
01-27-2008, 01:30 AM
just need one more! one more! I am gonna make it ! YAY

melissa
01-27-2008, 01:31 AM
Yeah - for you!

Now for your man candy!! You earned it girl!

Viking Princess
01-27-2008, 01:33 AM
YAY!!!!!!

MeShelle
01-27-2008, 01:37 AM
now go check the thread 5,000you got goodies there

Viking Princess
01-27-2008, 01:38 AM
I saw! They are fantastic!!!!! :drool-vi:

melissa
01-27-2008, 01:40 AM
You came, you saw, you conquered! NOW GO TO BED!!

Viking Princess
01-27-2008, 01:41 AM
LMFAO are you moming at me? I feel like I am being sent to my room like a disobidient child lmfao!!!

melissa
01-27-2008, 01:42 AM
Momming you? No way - got enough kids of my own - don't need you added to the mix!!

But I am headed for bed! See you tomorrow!!

Viking Princess
01-27-2008, 01:45 AM
Momming you? No way - got enough kids of my own - don't need you added to the mix!!

But I am headed for bed! See you tomorrow!!

LMFAO i was just pickin' I am gonna go in a few. Night girl, :happy_face_waving:

ginaj
01-27-2008, 09:44 AM
That's awesome VP! Make sure you show us the finished product! I can't wait!:2v-vi:

LisK
01-27-2008, 09:59 AM
Good work VP, I know the finished product will be awesome!!

Viking Princess
01-27-2008, 10:17 AM
I am duifully ripping some fight scenes for the last part of the video....why does it take so long. Why can't i just think it and it happen :p

ginaj
01-27-2008, 10:18 AM
I am duifully ripping some fight scenes for the last part of the video....why does it take so long. Why can't i just think it and it happen :p

That'll be in a few years when you become a high paying expert and invent it! :)

Viking Princess
01-27-2008, 10:20 AM
Lmfao! If only i had magic powers that i could harness and sell for money. I'd be sooo rich.

ginaj
01-27-2008, 10:23 AM
Lmfao! If only i had magic powers that i could harness and sell for money. I'd be sooo rich.

Well, I don't know about magic powers, but you got magic fingers, creativity and imagination! That's worth A LOT!:03:

Viking Princess
01-27-2008, 10:32 AM
Well, I don't know about magic powers, but you got magic fingers, creativity and imagination! That's worth A LOT!:03:

Tell me HOW I could make that into something dirty. I blame Melanie. She made me watch a man oil up his abs and arms first thing when I woke up. My mind is gonna be a gutter for the rest of the day!

ginaj
01-27-2008, 10:33 AM
Tell me HOW I could make that into something dirty. I blame Melanie. She made me watch a man oil up his abs and arms first thing when I woke up. My mind is gonna be a gutter for the rest of the day!

That's no different than any other time of the day......don't blame MelanieD.....who's the one that went straight to the porterhouse this morning? HMMMM...:33:

Viking Princess
01-27-2008, 10:36 AM
um...you? I checked my mancandy first....I still have to check the porterhouse....be right back :03:

ginaj
01-27-2008, 10:37 AM
um...you? I checked my mancandy first....I still have to check the porterhouse....be right back :03:

Oh sure! Blame ME!!!!

LisK
01-27-2008, 11:16 AM
Gina, don't you check the Porterhouse first thing??? I thought everyone did!!:anim_naughty-vi:

Viking Princess
01-27-2008, 11:18 AM
Oh sure! Blame ME!!!!

I wasn't blaming! You asked me who I thought went there first thing. I was guessing!

ginaj
01-27-2008, 11:47 AM
I wasn't blaming! You asked me who I thought went there first thing. I was guessing!

Oh..oops! Sorry for yelling then. :6: And no, I don't. Sadly I don't have time in the mornings and at night. And I can't look at them at work....So, they're left to the weekends for me most of the time.

LisK
01-27-2008, 11:49 AM
Oh..oops! Sorry for yelling then. :6: And no, I don't. Sadly I don't have time in the mornings and at night. And I can't look at them at work....So, they're left to the weekends for me most of the time.

Know what you mean Gina - work is definitely a no-no for the Porterhouse!

MelanieD
01-27-2008, 01:37 PM
Tell me HOW I could make that into something dirty. I blame Melanie. She made me watch a man oil up his abs and arms first thing when I woke up. My mind is gonna be a gutter for the rest of the day!

hee hee. I love to corrupt the young and inocent :anim_devil-vi:


Gina, don't you check the Porterhouse first thing??? I thought everyone did!!:anim_naughty-vi:

:33: I do - well I did but now I start work at 9.00am 50 miles from where I live and can not look at the board while there (rotten open plan offices :65:) I just wish I could... :(

Viking Princess
01-27-2008, 02:31 PM
lol...you know...i have been editing for the past few hours and I was thinking to myself...why was I using grant show for jzb again...then I saw this clip...and, while sniggering, remembered...oh yeah hahaha even grant show chains his women up to keep them from messing up everything he is working for. classic

http://files.filefront.com/grantshowPPwmv/;9520760;/fileinfo.html